duminică, 14 octombrie 2007

Fara semafoare pe drumul dintre Bucuresti si Ploiesti



Romulus Cristea
» Constructia pasajelor intre Bucuresti si Ploiesti costa 45 milioane euro.

» Semaforul de la intersectia DN1-Aleea Privighetorilor va fi desfiintat.


Din a doua jumatate a anului viitor, intre Podul Baneasa (zona Herastrau) din Bucuresti si pana la Ploiesti autovehiculele vor circula fara a fi stingherite de semnalele semafoarelor. Traficul va fi fluidizat, semafoarele vor disparea, drumul va fi largit. Toate acestea vor deveni posibile dupa terminarea constructiilor care includ doua pasaje denivelate supraterane si un pasaj subteran de 874 metri lungime. Costul total al lucrarilor efectuate de Compaia Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) este de 45 milioane euro si este suportat de la buget. Legatura cu str. Iancu Nicolae"Toata lucrarea a fost gandita de Primaria Municipiului Bucuresti, careia de altfel ii apartine portiunea de drum. Nu a fost un proiect al Ministerului Transportului. Noi executam doar lucrarea si, dupa finalizare, o predam la Capitala. Cele doua pasaje supraterane au fost plasate in zona spatiilor comerciale de pe soseaua Bucuresti Ploiesti, iar la pasajul subteran lucrarile vor incepe in curand de la Podul Baneasa pana la Aeroportul Baneasa. Totul este gandit unitar, insa deoarece nu se putea intrerupe traficul, se lucreaza pe portiuni", ne-a declarat ing. Cristian Duica, director general adjunct la CNADNR. Ambele pasaje, din care unul este deja finalizat, la celalalt lucrarile fiind in curs, sunt realizate inainte de intersectia cu Aleea Privighetorilor (continuata spre Gradina Zoologica cu str. Erou Iancu Nicolae). Aceste amplasamente au fost alese, conform explicatiilor specialistilor de la MT, datorita faptului ca Planul de Urbanism General (PUG) al Capitalei prevede construirea unui drum de legatura de la intersectia Iancu Nicolae cu pasajul al doilea. "Planul de Urbanism Zonal prevede un semiinel de legatura intre zona Voluntari, pentru partea de nord-est, cu Damaroaia, pentru partea de nord-vest. Acest semiinel care se va realiza prin artera Iancu Nicolae va avea legatura cu DN1, prin pasajul al doilea, continuand cu str. Jandarmeriei, catre soseaua Ionescu Sisesti, ce va face jonctiunea cu Buftea si Damaroaia", a precizat ing. Dan Scrieciu, sef serviciu Implementare Contracte Executie Lucrari din cadrul CNADNR. Actualul semafor de la intersectia Aleea Privighetorilor cu soseaua Bucuresti-Ploiesti va fi desfiintat. Pasajul subteranConstructia pasajului subteran de la Baneasa va incepe in urmatoarele zile. O mare parte din lucrare realizandu-se subteran, pe durata iernii nu se va intrerupe lucrul, estimandu-se ca in primavara-vara anului viitor pasajul sa fie terminat. Tot proiectul constand din cele doua pasaje supraterane si pasajul suprateran are estimat ca termen de finalizare data de 1 iulie 2008. "Pe ansamblu, lucrarea nu a putut fi realizata decat pe portiuni, deoarece nu putea fi intrerupt traficul. Poate daca am fi lucrat nonstop la tot proiectul deodata am fi terminat totul in 6-7 luni. Rezultatele finale, fluidizarea traficului, deci niste efecte vizibile, nu se vor vedea concret decat dupa terminarea totala a lucrarii", a mentionat Duica. Toata lucrarea de fluidizare a traficului de pe DN1 cuprinde reabilitarea si modernizarea portiunii cuprinse intre Podul Baneasa si pana la pasajul de la Otopeni, din dreptul soselei de centura.
http://www.romanialibera.ro/
Articol aparut in Romania libera, Luni, 15 Octombrie 2007

Niciun comentariu: